Abel Tasman National Park - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Winnie Wal - WaarBenJij.nu Abel Tasman National Park - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Winnie Wal - WaarBenJij.nu

Abel Tasman National Park

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie

31 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Hallo
Na ons vorige berichtje hebben we toch onze plannen weer gewijzigd. We zijn die avond in de Ierse pub beland en daar een hele leuke dag gehad met allemaal expats van Shell, het zat vol met Nederlanders! Die hebben ons ook verteld waar we drop konden kopen, wat we de volgende dag meteen gedaan hebben! De dag erna was het prachtig weer en hebben we de Coastal Walk gedaan, prachtig. De volgende dag zijn we wel vertrokken, naar Wellington. Daar hebben we een Lord of the Rings-toer gedaan, omdat er in de buurt best veel is opgenomen van LotR. Geweldig! We hebben Hobbiton gezien, Rivendell, gelunchet waar de cast altijd ging lunchen, de studio bezocht van de grafische ontwerpers van LotR, het huis van Peter Jackson gezien en heel veel zin en onzin over LotR geleerd. En ook nog heel veel mooie natuur gezien!
Laura, onze gids, vertelde ons dat de boot naar het andere eiland op zaterdag en zondagmiddag was afgelast door hevige wind, en dat er op een 'normale' overtocht vaak al mensen zeeziek worden.. Aangezien er nog steeds aardig wat wind was, besloten we toch nog maar een dag in Wellington te blijven. Daar naar het Te Papa museum geweest, een enorm interactief museum, en met de kabeltrein. En natuurlijk weer naar Starbucks geweest, we zijn grote fans van de caramel macchiato's..
De volgende ochtend moesten we om 7.25 bij de ferry zijn. De overtocht duurde 3,5 uur en was gelukkig ontzettend rustig! Prachtige boot ook, met een gezellige pub en een bioscoop en vliegtuigstoelen..
De boot kwam aan in Picton, en daar hebben we Lars nog even gezien. Die was aan het wachten op zijn boot om naar het Noordereiland te gaan. Erg leuk om hem weer te zien!
Daarna zijn we naar Nelson gegaan, de stad met de meeste zonneschijn van Nieuw Zeeland. Daar zijn we naar een camping gegaan met een Nederlandse manager, Geert. De volgende dag Nelson bekeken en ook hier weer de Starbucks bezocht. Ook hier konden we drop vinden en we hebben zelfs Nederlandse mayonaise gekocht! In de Woolworths, een supermarkt, zagen we ook een rek vol met Nederlandse spullen.. We hebben er een foto van gemaakt en toen kwam er een medewerkster aan, of we wel toestemming hadden.. Gelukkig mochten we de foto houden.
De volgende dag hebben we een wijntoer gedaan. We werden om 11.15 opgehaald door Marion. Zij bracht ons naar de eerste wijngaard. Daar hebben we 8 verschillende wijnen geproefd, en de lekkerste gekocht. Er was ook nog een likeur-proeverij, waar we ook geproefd hebben. Daarna gingen we naar de volgende, waar we weer veel verschillende wijnen hebben geproefd, onder het genot van een schaal met lekkers. Marion heeft ons ook wijnen laten proeven voor en na het eten van een stukje kaas of augurk, om ons het verschil te laten proeven. Erg leuk! Toen op weg naar de volgende en laatste wijngaard. Deze was biologisch, en de eigenaresse was een Italiaanse die met een Nederlander getrouwd was, en ook Nederlands sprak, dus we hebben gezellig Nederlands gekletst! Ook hier nog een fles wijn gekocht.
Daarna ging het naar de Tasman Brewery. Hier was het bier gebrouwen dat de hobbits drinken in LotR. Dit hebben we geprobeerd, net als nog veel meer soorten bier. Echt superleuk, er was een rij met verschillende taps. Hier kon je een plastic 1,5 of 2 liter fles laten vullen met bier. Het was vrijdagmiddag en er kwamen heel wat mensen binnen om hun fles te laten navullen voor het weekend! Je kon ook sterke drank van de tap krijgen. Uiteraard moesten we ook een fles van Tasman bier kopen!
We hadden Marion aan het begin gevraagd of mensen ook dronken waren na het eind van zo'n toer, volgens haar werden alleen Aziaten dronken. Wij dachten dat we als studenten toch wel wat aankonden, maar na die dag voelden we de alcohol toch zeker wel!! Toch gingen we meteen maar weer door naar de Ierse pub ;-) Daar kwamen we in gesprek met 4 Nieuw-Zeelanders, die ons later hebben meegenomen naar een pool-centrum. Hier hebben we ontzettend veel lol gehad met hen, en Ieren, Engelsen, en nog meer Nieuw-Zeelanders.. Erg gezellige avond gehad!
De volgende ochtend gingen we naar de markt, die heel leuk scheen te zijn. Helaas was er met Bas niet zoveel aan, aangezien hij een enorme kater had... Dat gebeurt er als je met Ieren gaat drinken!!
Daarna doorgereden naar het Abel Tasman National Park, en 's middags zijn we gaan mountainbiken. Toch lastiger dan verwacht en ik (Winnie) ben natuurlijk weer gevallen.. 2 keer zelfs ;-)
Vandaag zijn we om 12.15 met de watertaxi naar een punt gebracht in het park, vanaf waar we ongeveer 2 uur gelopen hebben naar een ander strand. Het was echt prachtig, helderblauwe zee en witte stranden! Daar werden we weer opgehaald met de watertaxi en nu zitten we weer op onze camping. Morgen hebben we een lange dag voor de boeg, we rijden naar gletsjers zo'n 8 uur zuidelijk.
We genieten nog steeds enorm. In New Plymouth hebben we een extra deken gekocht en nu is het een stuk beter uit te houden in de camper!
Liefs,
Bas en Winnie

• 31 Mei 2009 - 09:33

Marlieke:

Haha, koffie bier en wijn, da's 't leven Winnie. Nu alleen nog "Ik leef niet meer voor jou", wie weet vind je nog een pub waar ze die kunnen draaien! ;) Heel veel plezier nog, we missen je (van alle tijd die ik over heb om mensen te missen dan...) ;)
    Dikke lebber!

• 31 Mei 2009 - 19:14

Kip:

Hoy Win, Bas!
    uitzicht in New Plymouth met mooi weer,puh, soe wat wèze, liket Dokkumernijesylen wol oer de slús mei moai waer blikstjiner.Jullie zien, nog altijd stinkjaloers, maar toegeven, forget it..!!
    Prachtige foto´s, mooie mensen, wat wil je nog meer!? Meer van ´t zelfde misschien?
    Veel plezier nog en maak de foto´s een beetje minder scherp en mooi asjebliefffff..1!
    Tschüs Ihr Lieben, bis nachtstes Mal!
    Alles Liebe von kip & Ulrike(de kiperenhoudster terplekke..

• 01 Juni 2009 - 20:54

Betty:

Heel goed te zien dat jullie,ook al zijn jullie heel ver weg,aan mij denken. Op de fiets helm op. Nieuw Zeeland is wel een heel mooi. Ik ga sparen,wil dat zelf wel zien. Goede voortzetting voor deze reis.mama

• 02 Juni 2009 - 06:18

Henk En Betsy:

Ben gelijk gaan kijken op de site naar jliie sms-je.Het is net Groningen zoveel bier en andere alc.dranken.Weer een mooi verhaal hebben genoten.

• 02 Juni 2009 - 08:18

Freija:

Ha W en B!

ik was even uit de mailinglijst gevallen, vandaar lang geen reactie. maar ziet er allemaal super uit :-) en erg gezellig. k mail je binnenkort uitgebreid! X Freija

• 02 Juni 2009 - 09:14

Rik En Sophie:

Hoi Toppers.

Een geweldige omgeving, mooie verhalen en veel avonturen. Zoals we kunnen lezen en zien op de foto's hebben jullie het goed. Have Fun!!!!!!

• 02 Juni 2009 - 15:53

Bartje:

Ha, ik kom terug van pinkpop (was geweldig! :D) en ik heb weer wat te lezen! Gaaf zeg!

Nog 3 weekjes en dan komen we!!! :)

• 04 Juni 2009 - 09:32

Nienke:

Nieuw Zeeland is echt mooi! Leuk om weer wat van jullie te lezen bij thuiskomst van een super-Pinkpopweekend! Hebben jullie wel gemist daar hoor ;-) Nu nog drie weekjes keihard studeren en stressen en dan zie ik jullie alweer in Australië!
    X Nienke

• 05 Juni 2009 - 11:11

Stien:

Abel Tasman rules, he!?!!

Die biertjes zien er ook heerlijk uit. Maar de Caramel machiatto spant de kroon..!

Liefs

• 08 Juni 2009 - 07:35

Anne:

Wow, wat een foto's, wat zien jullie weer veel! Tot en met de mooie Gollem. Een toenemend alcoholische inhoud valt wel op. Het noemen van de pub van een ferry waar jullie om 7.25 moesten zijn.... en een leuke foto 063! Over 3 dagen terug naar Sydney?! Goed vervolg van de reis. X X