Herenigd! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Winnie Wal - WaarBenJij.nu Herenigd! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Winnie Wal - WaarBenJij.nu

Herenigd!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie

14 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lieve allemaal
Sinds maandag zijn Bas en ik weer herenigd!! Ik zal straks vertellen wat we tot nu toe gedaan hebben, maar eerst zal ik nog vertellen over mijn geweldige tijd in Bingara, Australie!!

Mijn eerste week in Australie heb ik doorgebracht in Bondi beach, Sydney, en ik heb eerlijk gezegd niet veel gedaan behalve uitgaan, slapen en aan het strand liggen... Heerlijk :-) Een dag heb ik nog een poging gedaan om surfen te leren, we gingen de hele dag weg naar een strand een uurtje van Sydney vandaan. Het was geweldig, maar wel lastig!
Op zondagochtend vertrok ik 's ochtends met de trein naar Tamworth en vanuit daar met de bus naar Bingara, een dorpje met 1200 inwoners. Daar ontmoette ik een deel van de groep waarmee ik de week zou doorbrengen. We werden met 5 meiden in een motelkamer gezet en dat was meteen al erg gezellig!
De volgende dag werden we naar de boerderij van John en Cathy gebracht. Zij wonen in Bingara maar hebben een landgoed een half uur buiten Bingara, met een gebouwtje waar wij in sliepen. We waren in totaal met 21 mensen. Behalve de slaapkamers waren er 2 woonkamers, een keuken en 2 badkamers.
's Middags gingen we meteen een paar uur rijden. Vanaf de eerste dag heb ik op Judy gereden, een groot grijs paard.
Ik zal niet elke dag beschrijven, maar we hebben in ieder geval elke dag een paar uur gereden. En dat was echt zooo mooi!! De natuur was prachtig en er vlogen kaketoes en papegaaien langs en we hoorden kookaburra's en zagen kangaroes.. Elke ochtend haalden we de paarden binnen uit de wei, met de 'utes', de trucks. Verder hebben we een keer de koeien en kalveren binnengedreven, ze daar verdeeld in kalveren, koeien en stieren, en daarna de kalveren gebrandmerkt, geoormerkt en gecastreerd. En we moesten proberen een kalf tegen de grond te krijgen.. Was niet makkelijk!
We hebben ook een keer paarden beslagen, paarden ingereden, paarden zadelmak gemaakt, hekken gebouwd, met de paarden gezwommen en nog veel meer...
's Avonds zaten we op de veranda met een biertje, of bij het kampvuur.
De eerste week waren mijn billen nogal pijnlijk, maar gelukkig kon ik, dankzij mijn geweldige vriendinnen, heel toepasselijk, de hynders, en de hengsten, nog een week blijven!! Dankjulliewel! Toen was ik er al wat meer aan gewend en was het nog leuker!!
Na die 2 weken wilde ik nog lang niet weg,(wat een verrassing he ;-) )
maar mijn geld was op dus heb ik een baantje gezocht in Bingara! Ik heb er in een soort snackbar gewerkt en ben nu een professionele patat- en hamburgerbakker!! Ik heb zelfs een hele kip in kleine stukjes verdeeld, en dat voor een vegetarier... Ik woonde in een appartementje achter de snackbar. In mijn vrije tijd zat ik bij de rivier met mijn boekje (het was heerlijk weer) en ik heb ook nog 2 keer gekanoot. In het weekend kwamen de jackeroos en jilleroos van de boerderij naar het dorp en gingen we op de stap. De kroeg gaat om 12 uur dicht dus daarna kochten we take-aways, bier dat je in de kroeg kocht om mee te nemen, en gingen we naar een kampvuur.
Ik heb echt de tijd van mijn leven gehad daar, het was zooo mooi en de mensen waren zo vriendelijk!

Maar op 10 mei was het dan toch tijd om weg te gaan, want op 11 mei kwam Bas aan in Sydney!
Samen met Hannah, een meisje uit Engeland dat 1 week zou blijven en ook niet weg wilde en er uiteindelijk 4 weken is gebleven, ben ik terug gereisd.
Maandagochtend om 5 uur was het tijd om naar het vliegveld te gaan, en rond 6 uur... zag ik Bas daar weer!!
Vanaf daar zijn we samen naar Auckland gevlogen. Daar hebben we een hostel opgezocht en vanaf daar wat door Auckland gelopen.
De volgende dag hebben we de Skytower bekeken en de camper een dag eerder geregeld. Ik (Winnie) vond de stad maar niks na 5 weken platteland en Bas had ook wel zin om wat van het landschap te zien. De volgende dag konden we dus de camper ophalen. Het was wel spannend om aan de linkerkant van de weg te rijden, maar Bas heeft hem goed de stad uitgereden en ik heb ook geen ongelukken gemaakt!
Gisteravond zijn we aangekomen in de Bay of Islands. Daar hebben we vandaag een cruise gemaakt met kans op dolfijnen. Dolfijnen hebben we niet gezien, maar dat kwam omdat er iets anders rondzwom... orka's!! We hebben heel veel orka's gezien, ook jonge orka's, en reusachtige mannetjesorka's... Het was echt geweldig! Heel leuk, de crew van de boot was zelf ook superenthousiast over ons geluk om orka's te zien! We hebben ook pijlstaartroggen gezien, en een orka had er zelfs een in zn bek. Behalve de orka's was de natuur ook ontzettend indrukwekkend!
Nu zitten we in een internetcafeetje in Pahia, Bay of Islands. Vandaag was het ook heerlijk weer, maar je kunt op het zuidereiland al skieen dus we blijven voorlopig nog even lekker in het noorden!
Het is heerlijk om weer samen te zijn en onze camper bevalt ook supergoed! We genieten!
Liefs, Bas en Winnie

  • 14 Mei 2009 - 07:25

    Betty:

    potdikkie wat was dat heerlijk wakker worden ,met laptop op bed een nieuw avontuur te lezen van jou. En weer foto's erbij.Ik moest wat aan Mongolie denken, de enorme, uitgebreide ,verwegkijkende, vlakte.Leuk ook zo foto's te zien van jullie en jullie vervoermiddel.Ook mooie omgeving. Genietse beiden. Dikke tùùùùùt mama

  • 14 Mei 2009 - 08:31

    Sieta:

    Stink, stink, stinkend jaloers op je heerlijke paardrij-avonturen...
    Wauw !!! wat een belevenissen...
    Veel plezier nog.
    Kus Sieta

  • 14 Mei 2009 - 16:14

    Anne:

    WOhhh, wat zitten er weer een waanzinnig mooie foto's bij!!! Ik wens jullie een mooie en vooral een knettergezellige reis.
    Dikke groetepetoetjes Anne

  • 14 Mei 2009 - 17:05

    Stien:

    Ik kan wel honderd reacties typen, ziet er super uit en kinkt fantastisch!

    Top van je Hynderavonturen; je ziet er als een echte cowgirl uit met die hoed! Twijfelde al of je m wel mee zou sjouwen al die tijd! En die bloezen, was dat verplichte werkkleding?! Ziet er ook wel helemaal 'echt' uit!!

    Fijn dat je weer lekker samen met je vriendje bent! En Bay of Islands helemaal herkenbaar!
    Ik alleen geen orca's, wat een mooi verhaal is dat!!! Wie ziet er nou orca's in het echt?!

    Goed, dat waren wel weer genoeg uitroeptekens...You get my point..

    Genietse en liefs voor jullie beide!

    Stien

    PS: Blij dat je nu patat- en hamburgerqueen bent. Heb al met Bas afgesproken dat we maar snel bij jullie moeten langskomen in je nieuwe huisje als jullie terug zijn. Wil dan natuurlijk wel lekker eten... :)

    En nog dikke respect voor je kipslachtactie...


  • 14 Mei 2009 - 17:06

    Stien:

    Hmmm, met al die alinea's best een lang verhaal...Volgende keer weer mail :)

  • 14 Mei 2009 - 18:37

    Aryette:

    Je begrijpt natuurlijk wel dat ik je nu wel heel erg benijd...echt jaloers dus!!! Zo'n ranch gevoel lijkt me heerlijk. Wat een prachtige natuur.
    Leuk paard...lijkt wel een beetje op mijn paard (de kleur dan). Veel plezier met Bas en vind het erg leuk om je verhalen te lezen. Groetjes ook van Tsiona (zij is bij mij) DOEIIIIIIIIIIIIIII

  • 14 Mei 2009 - 22:01

    Gonny:

    Wat leuk om je verhalen en foto`s te lezen en zien.Zo wil ik ook wel op vakantie.Veel plezier en geniet maar

  • 15 Mei 2009 - 06:20

    Henk En Betsy:

    Na jullie telefoontje gelijk op de leptop gekeken.Het was geweldig om het verhaal te lezen.De foto's met de orka;s waren indrukwekkend.Jullie vervoermiddel ziet er goed uit.Nog maar lekker genieten.Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Winnie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 74549

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 10 Augustus 2009

6 maanden op reis

03 April 2007 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: