Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Winnie Wal - WaarBenJij.nu Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Winnie Wal - WaarBenJij.nu

Sihanoukville

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie

23 Februari 2009 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hier een berichtje vanuit Cambodja. We hebben alweer aardig wat gezien. Na het vorige bericht zijn we dus naar Koh Samet geweest. Was echt een paradijs!! Het was heel mooi, warm en het eten was heerlijk! En de mensen zijn ook echt heel vriendelijk!! We hebben daar eigenlijk niet zoveel gedaan, gewoon lekker aan het strand gelegen. We hebben ook een Israelisch stel ontmoet, een boeiende avond met ze gehad. Ze kwamen allebei net uit het leger. Wat een ander leven daar. De dag erna zijn we weer met de boot naar het vaste land gegaan. Daar wilden we naar Trat als tussenstop voor Cambodja. De taxi was duur, dus wilden we met de local bus. De taxi heeft ons naar de busstop gebracht, waar een vrouw zat. Zij zei bij elke bus 'no no no' dus wij dachten dat het niet onze bus was. Bleek dat onze bus net voorbij was maar dat we er niet konden zitten dus had ze hem maar voorbij laten gaan. De volgende ging over anderhalf uur... Dus we hebben daar anderhalf uur gewacht en de volgende bus gepakt. Echt een hele goede bus trouwens, ik had een Peruaanse combi (propvol dus) verwacht maar dit was een luxe bus met air-conditioning, en helemaal niet vol. Aangekomen in Trat was t al laat dus alleen even gegeten en naar bed. De volgende ochtend om 5 uur met de taxi naar het busstation waar de bus naar de grens zou vertrokken als hij vol zat. Gelukkig was ook hier vol gewoon dat alle plekken bezet zijn, dus wel relaxet. Bij de grens aangekomen waren we benieuwd hoe het zou gaan omdat ze nog wel eens moeilijk doen of omgekocht moeten worden, maar het ging heel makkelijk! Toen in 4 uur met de bus naar Sihanoukville, aan het strand. De rit hier naar toe was echt prachtig, al zoveel mooie dingen gezien. In Sihanoukville het eerste hostel gepakt waar we aankwamen, maar na een paar uur kwam ik binnen en zag een rat weglopen boven mijn bed... Ik in paniek!! Later bij het eten zagen we ook nog wat ratten rondlopen. Ik heb 's avonds de randen van de klamboe onder mn matras gestopt zodat er geen rat in kon, maar nog echt heel slecht geslapen. Lars sliep toch ook niet echt lekker... Dus vandaag maar een ander hostel gezocht, en daarna met de tuktuk naar Ream national park geweest. Daar zijn we met een gids door het park gelopen. Was heel mooi!! Helaas hadden we korte mouwen en korte broek aan, anders waren we naar de top gegaan om te kijken of we een tijger konden zien!! Maar we moesten echt door de bushbush heen dus dat kon helaas niet.
Daarna weer even naar het strand, voor de laatste keer waarschijnlijk. Morgen gaan we naar het oosten naar een ander nationaal park.
Het is echt heerlijk, de mensen zijn erg relaxet, het eten is heerlijk en het is prachtig! (behalve de ratten dan...)
Liefs

  • 23 Februari 2009 - 14:22

    Sarah:

    Woepie, fantastisch om weer te lezen, heerlijk om op pad te zijn, behalve die ratten natuurlijk, je kan nog zo doorgewinterd zijn, maar ratten blijven gewoon vies.

  • 23 Februari 2009 - 16:00

    Tsiona:

    Klinkt allemaal weer om jaloers van te worden..... Heb je nog meer foto's? Ben benieuwd naar dat nationale park, zijn vaak zulke mooie plaatjes te maken.
    Wat relaxed trouwens dat de bus daar niet zo is als Peru ( suba, suba (toch?)), haha.
    Maar die ratten, ik geloof dat ik dan ook niet echt lekker zou slapen... Gelukkig ga je de dag erna weer verder he?
    Nou, we houden je in de gaten. knuffel uit Dokkum

  • 23 Februari 2009 - 16:36

    Anne:

    Nou,nou, niet zo negatief over ratjes. Er zijn toch veel mensen die ze als huisdier houden? Ja, wel in een kooitje en vooruit, ik zou ze ook niet in mijn bed willen. Dus een ander hostel - dat snap ik. Lieve Win, heerlijk om te lezen dat je zo geniet, veel, anders, boeiend en ver. Anne

  • 23 Februari 2009 - 16:45

    Nienke:

    Weer erg leuk om te lezen! Wou dat ik met je mee was... Al ben ik niet jaloers op de ratten, haha ;-)
    Wij beginnen morgen aan de Kiezel, we zullen je missen, vooral bij de bierestafette (Whaaa! straks moet ik nog meedoen...).
    Genietze verder!

    Liefs,
    Nienke

  • 23 Februari 2009 - 17:39

    Aryette:

    Wat een prachtige omgeving..leuk om zo een beetje met je mee te reizen.


  • 23 Februari 2009 - 19:15

    Betty:

    Zon,strand en warmte dat wil ik wel,heerlijk. Ratten die moet ik niet. Wat een schrik,ik zie al helemaal voor mij hoe jij bezig was de klamboe onder jouw matras te krijgen,bbrrr....
    Verder geniet van jouw reisbeschrijving.Dat er nog vele moge volgen. Liefs,tùùùùt mama

  • 23 Februari 2009 - 21:04

    Gonny:

    Wat leuk om weer wat van je te horen, Anne en ik zijn zaterdag bij Fred geweest voor de verjaardag van Milan, was heel leuk
    Goede reis verder

  • 24 Februari 2009 - 09:46

    Mariel:

    hmmm... ontbijten/lunchen/dineren op het strand. Heerlijk! En wat een mooi water.. hug mariel

  • 24 Februari 2009 - 12:13

    Bas:

    Blij van je te horen. Altijd weer spannend om je verhalen te lezen. Misschien begin ik toch spijt te krijgen!! Nee hoor lief. Veel plezier daar. Denk om de ratten. Eggy is nu wel heel erg ver weg!! Tut!!

  • 24 Februari 2009 - 17:35

    Henk En Betsy:

    Weer een mooi verhaal.
    Alleen de ratten wat minder mooi.Voorzichtig zijn.
    Dikke kus.

  • 25 Februari 2009 - 11:26

    Renee:

    Eeeej Winnie,
    Erik en ik misten je gisteravond wel erg hoor met de cocktailbar. Je vervanging (Jef) was namelijk nogal druk en tegendraads haha.
    Super mooie foto's heb je erop staan. Ben erg jaloers op je! (uitgezonderd de ratten).
    Xx Renee

  • 25 Februari 2009 - 13:39

    Knieksel:

    Leuk om ook een foto van jou er tussen te zien! Je pandoras hangen nog om je polsen dus qua criminaliteit valt het gelukkig mee hihi. Het klinkt allemaal erg mooi zeg, behalve de ratten inderdaad. Die zijn schattig voor in een kooitje, hoewel... is eigenlijk ook zielig. Maar ja, in je bed is vies. Heel veel plezier!

  • 26 Februari 2009 - 14:11

    Stien:

    Skattiepatattie!

    Klinkt alweer super; ik geniet heerlijk mee en geniet van de kriebels.

    Dikke liefs, pas op jezelf en geniet!

    Stien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

trekking, Don Det en nog veel meer

04 Maart 2009

Cambodja doorkruist

23 Februari 2009

Sihanoukville

18 Februari 2009

aangekomen

15 Februari 2009

Weer op reis!
Winnie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 74555

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 10 Augustus 2009

6 maanden op reis

03 April 2007 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: