nog een keer Terelj - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Winnie Wal - WaarBenJij.nu nog een keer Terelj - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Winnie Wal - WaarBenJij.nu

nog een keer Terelj

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie

27 Mei 2007 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hallo allemaal,
weer een berichtje vanuit UB.
Gisteren ben ik met Projects Abroad naar Terelj geweest, het park waar ik al eerder geweest was. We vertrokken om 12 uur met z'n 10en.
Eerst gingen we weer naar de kamelen en jaks. De rest was er allemaal voor de 1e keer dus die ging allemaal kameel- en jakrijden.
Daarna naar de grot van de 1000 lama's, hier hebben (volgens het verhaal dan..) 1000 lama's zich verstopt toen ze in de jaren 30 vervolgd werden. Daarna naar de Turtle Rock, die hebben we beklommen. Was nogal een gevaarlijke klim! Vorige keer heb ik dat niet gedaan, vond t een beetje eng en er was iemand met hoogtevrees die achterbleef. Nu ging iedereen, dus ik toch ook maar. Het was een steile en rotsachtige klim, en ik had toch steeds in mn achterhoofd dat ik echt niet in een Mongools ziekenhuis wil belanden... Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Onderweg was er nog een hele smalle doorgang, wilde er eerst niet doorheen uit angst dat ik vast kwam te zitten en net als Winnie de Poeh voorgelezen moest worden tot ik zoveel afgevallen was dat ze me eruit konden trekken... Maar gelukkig is me die schande bespaard gebleven ;-)
Daarna weer naar de tempel van de meditatie. Het uitzicht was al een stuk groener dan vorige keer! Kan niet wachten om te zien hoe het er in juli uitziet als ik er met Bas, mijn moeder en Roeland heen ga!
Daarna weer terug naar huis.

Ook UB is, naar mijn gevoel in een week, opeens veranderd van een bruine stad naar een groene stad! De bomen zijn groen en het gras begint ook te komen. Het ziet er zoveel mooier uit!!
En er komen hier zelfs beroemdheden: vorige week heb ik Jack Osbourne gezien (bij Daves..) en 2 juni komt Katja Schuurman hier!

Er waren ook nog 2 uitstapjes gepland van Projects Abroad, 1 naar een weeshuis en 1 om bomen te planten. Maar dit is Mongolie, dus van veel plannen komt niets terecht ;-) Van deze twee dus ook niet.
Verder heb ik weer aardig wat tijd doorgebracht in Daves, al moet ik altijd als eerste naar huis omdat mijn gastouders nogal bezorgd zijn...
En ik heb Mongoolse les! Het gaat niet zo snel want het is echt een heel moeilijke taal, heb gehoord op Chinees en Japans na de moeilijkste ter wereld. Het is in ieder geval onuitspreekbaar, ze kunnen zoveel klanken maken met hun keel.. (Volgens de Mongolen omdat ze door de kou hun mond niet te ver open willen doen...)
En vrijdag vlieg ik naar de Gobi! Ik ga samen met William (Frankrijk) en Maddy (Engeland). We gaan een 4daagse toer doen. Heb er heel veel zin in!
Dus volgende week komen daar de foto's en verhalen van!
Liefs,
Winnie

  • 27 Mei 2007 - 10:25

    Bas:

    Ik ben weer terug op aarde. Internet werkt weer lief. En dan tatatatat enn verhaal van jou. Leuk! Nog 6 weken en dan kom ik eraan. Hahah
    Meis veel plezier in de Gobi ben wel stront jalours.

    Dikke kus

  • 27 Mei 2007 - 13:01

    Marlieke:

    Winnie! Wat ziet het er daar mooi uit zeg, en goed dat je een stamkroeg hebt gevonden, altijd belangrijk he? ;) Heel veel plezier in de Gobi (al weet ik niet wat dat is, een woestijn ofzo?)
    Liefs uit Nijmegen!

  • 27 Mei 2007 - 15:59

    Greta:

    Ha Winnie!! Leuk, foto's en verhaaltjes, had je uit eigen werk voor kunnen worden gelezen als je toch vast was komen zitten. En Gobi...ben idd ook jaloers, mag dinsdag weer naar Assen, is ook mooi...Het regent hier, bah. Morgen meubelboulevard en tuincentrum tweede pinksterdag. Wel lekker vrij dus. Veel plezier, dikke tút Greet

  • 28 Mei 2007 - 07:33

    Jeu De Boules:

    i still love Terelj National park tutututututu

  • 28 Mei 2007 - 14:37

    Gonny:

    Wat een leuke foto`s, vooral met dat blauwe jack sta jij er heel leuk op
    De eerste 3 foto`s zijn bij mij wazig, maar misschien ligt dat aan mijn computer
    Veel plezier verder Groetjes

  • 29 Mei 2007 - 07:32

    Stien:

    Yooo liefie!

    Weer wat angsten overwonnen begrijp ik! Nu die schapen slachten nog en je ontvangt het certificaat van oerbikkel, haha!

    Liefs

  • 31 Mei 2007 - 11:46

    Nienke:

    Veel plezier in de Gobi, kijk al uit naar je foto's en verhalen daarover :-) En succes met je Mongools, ben benieuwd hoe het klinkt als je weer terug bent!

    Liefs,
    Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

trekking, Don Det en nog veel meer

04 Maart 2009

Cambodja doorkruist

23 Februari 2009

Sihanoukville

18 Februari 2009

aangekomen

15 Februari 2009

Weer op reis!
Winnie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 74552

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 10 Augustus 2009

6 maanden op reis

03 April 2007 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: