nomaden! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Winnie Wal - WaarBenJij.nu nomaden! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Winnie Wal - WaarBenJij.nu

nomaden!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie

19 Juni 2007 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hier even snel een berichtje.
Ik ben namelijk van baan veranderd, en heb het nu druk! Dus geen gemail tijdens werktijd meer. En na een paar vervelende incidenten op straat loop ik 's avonds ook liever niet meer alleen op straat.
Dus even in sneltreinvaart mijn nieuwe belevenissen.

Ik werk nu bij Interactive, een software-bedrijf dat programma's maakt voor bedrijven. Ik help hier bij het ontwikkelen van een dashboard, een programma voor bedrijven. Ik doe de business-kant, Gabit, mijn collega, doet het computer-gedeelte want daar snap ik natuurlijk niets van.
Verder ga ik samen met Tamir de structuur van het bedrijf veranderen. En ik moet (natuurlijk ;-)) met veel mensen praten om hun Engels te verbeteren.
Het is echt heel erg leuk! Oh en de stroom valt minstens een keer per dag uit.. Vorige week zelfs voor 4 uur achter elkaar..

Verder is lente de tijd in UB om onderhoudswerkzaamheden uit te voeren. Hierdoor liggen de wegen overal tegelijk open en is het verkeer nog chaotischer dan normaal. Ook de leidingen worden gerepareerd. Dus heb ik al 2,5 week geen warm water!! Ik kook meestal 's ochtens water en gooi dat over me heen... En soms bel ik Tansag, mijn Mongoolse vriendin, of ik bij haar kan douchen...

Afgelopen weekend ben ik bij een nomadenfamilie geweest! Ik ging samen met Yuri, een Japanse. En Kate, een Engelse, zat daar al anderhalve maand.
In vogelvlucht:
-ik heb heeeeel veel koppen melkthee gedronken...
-ik heb helpen geiten te melken: eerst pak je ze bij de hoorns, dan voel je of er een uier is, dus of het een vrouwtje is, en dan of die vol genoeg is, en dan trek je haar aan de hoorns naar de gastvader die ze aan een touw bindt. Iedereen helpt, zelfs het 4-jarige meisje sleurde een geit achter haar aan...
-ik heb een koe gemolken (al was ik hier
net zo slecht in als geit-melken..)
-ik heb stront geschept
-om 9 uur 's avonds 20 minuten op zoek naar de koeien en ze dan naar de schuur brengen
-heerlijke room gegeten, ze laten de melk
een nacht staan en schrapen dan de
room er vanaf
-erg veel met de kinderen gespeeld die
al die buitenlanders erg interessant
vonden.. Kon ze helaas niet tegenhouden
om met mijn ipod te spelen, maar ze
waren erg fan van de Kaiser Chiefs -
goede smaak!
-paardgereden

Helaas is er iets met of mijn batterijen of mijn oplader of mijn fototoestel, en waren mijn batterijen leeg en heb ik niet veel foto's kunnen maken.. gelukkig wel een paar. Komen snel.
Ik moet ervandoor, ga fitnessen met mijn collega.

Liefs,
Winnie

  • 19 Juni 2007 - 10:50

    Bas:

    Yes een berichtje van je!! Mooi verhaal en heb je ook veel gedaan zeg. Echt super om te lezen.

    Kus

  • 19 Juni 2007 - 14:40

    Hennerieke:

    wat zie je er goed uit!
    en wat een mooie avonturen!
    leuk weer es wat te horen!
    dikke pakkerd!!!
    ik hou van uitroeptekens!

  • 19 Juni 2007 - 19:47

    Betsy/Henk:

    Mooi verhaal Winnie,goed van je dat geiten kunt melken.Veel succes met je nieuwe baan.
    Dikke kus.

  • 20 Juni 2007 - 07:37

    Stien:

    Op naar de sportschool, zo mag ik het horen!
    Ziet er weer cultureel uit (en zo klinkt het ook!) Geiten melken, stront scheppen, kinderen op schoot, het moet niet gekker worden! Straks herken ik je niet meer als je terugkomt!!! ;)

    Liefs

  • 20 Juni 2007 - 09:22

    Jeu De Boel!!:

    I love nomaden!tutututu en je weet het.... nog 3 weekjes en we zijn er ook!!! gaan we feesten op de toendra tutututututu!!!!!!

  • 20 Juni 2007 - 15:07

    Kip:

    Win,
    Machtig mooi, niet die rotdingetjes, maar je werk en druk zijn.
    Ik hoop dat je een zomergerretje koopt, dan komen wij jou bezoeken in de vakantietijd, o.k.?
    We genieten van jou fototocht ook, schitterend!!
    Dag lief mens, hou je haaks, veel plezier.
    Lieve groetjes uit Hamburg

  • 22 Juni 2007 - 17:32

    Greet:

    He! Wat leuk om een kaart van je te krijgen van de week! Er komt er snel een terug met eindelijk eens een wat uitgebreider verhaal van mij, brieven is eigenlijk ook lekker ouderwets leuker dan mail. Mooie foto's en verhalen...dikke smakkerd

  • 24 Juni 2007 - 09:08

    Betsma-:

    Verdorie lees ik nu pas jouw nieuwe verhaal uit jouw spannende vervolgserie.Nu kan je de boeren hier helpen de koeien te melken.Een heel mooie foto van jou met dat meiske op schoot.Lijkt er op dat het je goed deed daar te zijn.Nog even en kom ik kijken hoe het in UB is.tuut

  • 26 Juni 2007 - 07:45

    Sarah:

    He Winnie

    Goed om te lezen dat je lekker aan het werk bent. Het grappige is dat jouw werk bij ons geklassificeerd wordt als een IT-project, waarbij je dus een business-kant en een IT-kant hebt. Ze houden je iig aan het werk, das mooi. Je klinkt echt een stuk enthousiaster.
    Ook gaaf dat je weer bij een gastgezin bent geweest. Weten ze niet automatisch welke geiten een mannetje of een vrouwtje zijn? Eerst ff proberen? Ik heb ook een keer koeiengemolken, das echt een vak apart, maar ben blij om te horen dat jij het ook niet kan :)
    Wat betreft het warme water, tja.. geloof me, het bestaat nog in andere delen van de wereld! Maar het is wel duur. (heb geen inclusief rekening meer!)
    Dat was 'm ff van mijn kant. Veel succes en un abrazo fuerte!

  • 06 Juli 2007 - 17:15

    Melle:

    Hey Winnie,

    Leuk om je verhalen te lezen, wat een avonturen!! Wij hebben net het dorpsfeest achter de rug, was ook erg gezellig!

    Veel plezier en succes nog!!

    Gr Melle

  • 09 Juli 2007 - 19:54

    Anne:

    Gisterochtend heb ik Bas uitgezwaaid en de dag daarvoor was ik in Ee om Bet gedag te zeggen. Je snapt wel dat ik dan in een broekzak wil kruipen om mee te gaan. Je fototoestel is toch wel weer in orde, hoop ik. Graag foto’s van b.v. de Gobi waar je nu weer bent en natuurlijk van de voettocht met z’n vieren. Leuke foto’s als jullie op een yak zitten. ;-)
    Ik wens jullie een super tijd. (Roeland en Bas gaan zich toch wel netjes gedragen, ja?)
    Liefssssssss
    P.s. gisteren probeerde ik tot 3x een berichtje op deze site te zetten, helaas lukte het niet. Hopelijk gaat ie nu goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2009

trekking, Don Det en nog veel meer

04 Maart 2009

Cambodja doorkruist

23 Februari 2009

Sihanoukville

18 Februari 2009

aangekomen

15 Februari 2009

Weer op reis!
Winnie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 74554

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 10 Augustus 2009

6 maanden op reis

03 April 2007 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: